Fatwa: # 45501
Category: Jurisprudence and Rulings...
Country:
Date: 19th September 2020

Title

Waalida Marhooma ki taraf se namaz o roze ka fidya ada karna

Question

ASSLAAM O ELIKUM!

 Umeed ha ALLAH PAK ka fazal sa aap khariat sa hoon ga. Aik massla daryaft kerna ha. Baat lambi ha or aap ki masrufiat ka paash-e-nazar  type ker ka send ker raha hoon. Shafqat  or rehnumaii femain.

Merri Wallida Mohtarma taqreeban 61 saal ki age ma 17 march 2020 ko Hukam-E-Elahi sa intaqaal ker gyein. 2017 ma unhoon na ALLAH ka Hukam or Rehmat sa Hajj bhe kia. Wooh hameesha namaz or rooza ki padandii ki koshish kerti  thein. Lakium unn ko jawanni ma 22 ya 25 saal ki age ma he SUGAR (diabetes type I) ho gye thee. Jis ki wajha sa aksaar namaz or roza ma kottahi hoo jatti thee. Theek sa andazza nehi kitnni namazain or rozay qaza hovay. Unn ki waffat sa DIl pa bojh ha ka unn ka lia iss maamla ma kuch ker sakkon. Unn ka lia dua or sadqa kerta rehta hoon. Malli toor pa bus munasib hoon. ALLAH PAK ka shukar ha jaaiz zarooriat Hallal Rizq sa poori hoo jatti ha.

Nawazish ferma ker inn pa zara tafseeli rooshni daal ker rehnumaii fermain.

1). Main unn ki 40 – 42 saal ki namazoon ki QAZA adda kerna chahta hoon iss ka tareeka kia haa?

2). Main unn ka 40 – 42 saal ka rozoon ka FIDIA adda kerna chahta hoon iss ka tareeka kia haa?

3). Agar ya massla / fatwa printed form ma chaheay hoo to uss ma bhe rehnumaii fermain.

 

Allah Pak aap ko behtreen Jaza-E-Khair dain. Ameen. Summn Ameen.

Answer

In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful.

As-salāmu ‘alaykum wa-rahmatullāhi wa-barakātuh.

Muhtaram ,

Aapke sawaal ke liye Shukriya. Dua hai ke Allah Subhanahu wa Ta’ala aapke Waalida ki maghfirat farmaa kar unhe Jannat me aala maqam naseeb farmaaye. Aameen.

Asal mas’ala yeh hai ke agar haalat e marz ki wajah se kisi se namaz ya roza chhut gaye ho aur usi haalat me woh wafaat paa jaaye, toh agar marhoom ne fidya ada karne ki wasiyyat ki hai, toh Wurasa par waajib hai ke uske sulus maal (1\3) se fidya ada kare. Agar Wasiyyat nahi ki hai, toh tabarru’an wurasa ka marhoom ke jaanib se fidya ada kar dena mustahabb hai albatta un par yeh laazim nahi. Aap ke andaaz e suwaal se yeh maaloom hota hai ke aapki waalida wasiyyat ke bagair hi intiqaal kar gayi. Ab agar aap apni waalida ki taraf se fidya ada kar de toh yeh aapke liye badi sa’aadat ki baat hogi jis par aap ko ajr bhi milega. Insha Allah aisa karne se aapki waalida bari uz zimma ho jaayegi aur aakhirat me mu’aakhaza bhi na hoga.

Ek namaz ya ek roza ka Fidya sadqa e fitr ki miqdaar hoti hai, yaani har roza aur namaz ke badle 1 kilogram 575 gram gehu ya uski keemat ada karna hoga. Mazeed yeh ke witr mila kar rozana 6 namazo ka fidya ada kiya jaaye. Alhaasil, rozana 6 namazo ka fidya jo ke taqreeban 9 kilogram 450 gram gehu ya uski keemat banti hai, usko fidya me diya jaaye. Aise hi har ek Ramadhan ke roze ke badle 1 kilogram 575 gram gehu ya uski keemat ada ki jaaye.[i] 40 ya 42 saalo ke fidye ka hisaab aap isi tarah nikaal le.

 

And Allah Ta’āla Knows Best

Naved Akhtar Ibn Shabbir

Student - Darul Iftaa

Shillong, India.  

Checked and Approved by,

Mufti Ebrahim Desai.

 

______

 

 


[i] الفتاوى الهندية (1/ 207)

وَلَوْ فَاتَ صَوْمُ رَمَضَانَ بِعُذْرِ الْمَرَضِ أَوْ السَّفَرِ وَاسْتَدَامَ الْمَرَضُ وَالسَّفَرُ حَتَّى مَاتَ لَا قَضَاءَ عَلَيْهِ لَكِنَّهُ إنْ أَوْصَى بِأَنْ يُطْعَمَ عَنْهُ صَحَّتْ وَصِيَّتُهُ، وَإِنْ لَمْ تَجِبْ عَلَيْهِ وَيُطْعَمُ عَنْهُ مِنْ ثُلُثِ مَالِهِ فَإِنْ بَرِئَ الْمَرِيضُ أَوْ قَدِمَ الْمُسَافِرُ، وَأَدْرَكَ مِنْ الْوَقْتِ بِقَدْرِ مَا فَاتَهُ فَيَلْزَمُهُ قَضَاءُ جَمِيعِ مَا أَدْرَكَ فَإِنْ لَمْ يَصُمْ حَتَّى أَدْرَكَهُ الْمَوْتُ فَعَلَيْهِ أَنْ يُوصِيَ بِالْفِدْيَةِ كَذَا فِي الْبَدَائِعِ وَيُطْعِمُ عَنْهُ وَلِيُّهُ لِكُلِّ يَوْمٍ مِسْكِينًا نِصْفَ صَاعٍ مِنْ بُرٍّ أَوْ صَاعًا مِنْ تَمْرٍ أَوْ صَاعًا مِنْ شَعِيرٍ كَذَا فِي الْهِدَايَةِ. فَإِنْ لَمْ يُوصِ وَتَبَرَّعَ عَنْهُ الْوَرَثَةُ جَازَ، وَلَا يَلْزَمُهُمْ مِنْ غَيْرِ إيصَاءٍ كَذَا فِي فَتَاوَى قَاضِي خَانْ. وَلَا يَصُومُ عَنْهُ الْوَلِيُّ كَذَا فِي التَّبْيِينِ.

 

درر الحكام شرح غرر الأحكام (1/ 209) 

(وَفِدْيَةُ كُلِّ صَلَاةٍ حَتَّى الْوِتْرُ كَصَوْمِ يَوْمٍ) هُوَ الصَّحِيحُ

 

الدر المختار وحاشية ابن عابدين (رد المحتار) (2/ 72)

(قَوْلُهُ وَعَلَيْهِ صَلَوَاتٌ فَائِتَةٌ إلَخْ) أَيْ بِأَنْ كَانَ يَقْدِرُ عَلَى أَدَائِهَا وَلَوْ بِالْإِيمَاءِ، فَيَلْزَمُهُ الْإِيصَاءُ بِهَا وَإِلَّا فَلَا يَلْزَمُهُ وَإِنْ قَلَّتْ، بِأَنْ كَانَتْ دُونَ سِتِّ صَلَوَاتٍ، لِقَوْلِهِ - عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ - «فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَاَللَّهُ أَحَقُّ بِقَبُولِ الْعُذْرِ مِنْهُ» وَكَذَا حُكْمُ الصَّوْمِ فِي رَمَضَانَ إنْ أَفْطَرَ فِيهِ الْمُسَافِرُ وَالْمَرِيضُ وَمَاتَا قَبْلَ الْإِقَامَةِ وَالصِّحَّةِ، وَتَمَامُهُ فِي الْإِمْدَادِ. مَطْلَبٌ فِي إسْقَاطِ الصَّلَاةِ عَنْ الْمَيِّتِ.

(قَوْلُهُ يُعْطَى) بِالْبِنَاءِ لِلْمَجْهُولِ: أَيْ يُعْطِي عَنْهُ وَلِيُّهُ: أَيْ مَنْ لَهُ وِلَايَةُ التَّصَرُّفِ فِي مَالِهِ بِوِصَايَةٍ أَوْ وِرَاثَةٍ فَيَلْزَمُهُ ذَلِكَ مِنْ الثُّلُثِ إنْ أَوْصَى، وَإِلَّا فَلَا يُلْزَمُ الْوَلِيُّ ذَلِكَ لِأَنَّهَا عِبَادَةٌ فَلَا بُدَّ فِيهَا مِنْ الِاخْتِيَارِ، فَإِذَا لَمْ يُوصِ فَاتَ الشَّرْطُ فَيَسْقُطُ فِي حَقِّ أَحْكَامِ الدُّنْيَا لِلتَّعَذُّرِ، بِخِلَافِ حَقِّ الْعِبَادِ فَإِنَّ الْوَاجِبَ فِيهِ وُصُولُهُ إلَى مُسْتَحَقِّهِ لَا غَيْرُ، وَلِهَذَا لَوْ ظَفِرَ بِهِ الْغَرِيمُ يَأْخُذُهُ بِلَا قَضَاءٍ وَلَا رِضَا، وَيَبْرَأُ مَنْ عَلَيْهِ الْحَقُّ بِذَلِكَ إمْدَادٌ.

ثُمَّ اعْلَمْ أَنَّهُ إذَا أَوْصَى بِفِدْيَةِ الصَّوْمِ يُحْكَمُ بِالْجَوَازِ قَطْعًا لِأَنَّهُ مَنْصُوصٌ عَلَيْهِ. وَأَمَّا إذَا لَمْ يُوصِ فَتَطَوَّعَ بِهَا الْوَارِثُ فَقَدْ قَالَ مُحَمَّدٌ فِي الزِّيَادَاتِ إنَّهُ يُجْزِيهِ إنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى، فَعَلَّقَ الْإِجْزَاءَ بِالْمَشِيئَةِ لِعَدَمِ النَّصِّ، وَكَذَا عَلَّقَهُ بِالْمَشِيئَةِ فِيمَا إذَا أَوْصَى بِفِدْيَةِ الصَّلَاةِ لِأَنَّهُمْ أَلْحَقُوهَا بِالصَّوْمِ احْتِيَاطًا لِاحْتِمَالِ كَوْنِ النَّصِّ فِيهِ مَعْلُولًا بِالْعَجْزِ فَتَشْمَلُ الْعِلَّةُ الصَّلَاةَ وَإِنْ لَمْ يَكُنْ مَعْلُولًا تَكُونُ الْفِدْيَةُ بِرًّا مُبْتَدَأً يَصْلُحُ مَاحِيًا لِلسَّيِّئَاتِ فَكَانَ فِيهَا شُبْهَةٌ كَمَا إذَا لَمْ يُوصِ بِفِدْيَةِ الصَّوْمِ فَلِذَا جَزَمَ مُحَمَّدٌ بِالْأَوَّلِ وَلَمْ يَجْزِمْ بِالْأَخِيرَيْنِ، فَعُلِمَ أَنَّهُ إذَا لَمْ يُوصِ بِفِدْيَةِ الصَّلَاةِ فَالشُّبْهَةُ أَقْوَى.

وَاعْلَمْ أَيْضًا أَنَّ الْمَذْكُورَ فِيمَا رَأَيْته مِنْ كُتُبِ عُلَمَائِنَا فُرُوعًا وَأُصُولًا إذَا لَمْ يُوصِ بِفِدْيَةِ الصَّوْمِ يَجُوزُ أَنْ يَتَبَرَّعَ عَنْهُ وَلِيُّهُ

 

کتاب النوازل، جلد ۴، ص ۵۴۴، مکتبہ جاوید دیوبند۔

الجواب وباللّٰہ التوفیق: ایک نماز کے بدلہ میں ایک صدقہ فطر (۱؍ کلو ۵۷۵؍گرام گیہوں) یا اس کی قیمت دی جاتی ہے، اور ایک دن میں وتر کو ملاکر ۶؍نمازوں کا فدیہ واجب ہوتا ہے، اسی اعتبار سے ۴؍سال کا حساب لگایا جائے، اور مرحومہ نے جب فدیہ کی وصیت نہ کی ہو، تو ان کے ترکہ میں سے فدیہ کی ادائیگی اسی وقت صحیح ہوگی جب کہ سارے ورثہ فدیہ دینے پر بخوشی راضی ہوں۔ (فتاوی محمودیہ ۷؍۳۸۸ ڈابھیل)

 

فتاوی ریاض العلوم، جلد ۳۔

الجواب:۔حامداً و مصلیاً و مسلماً :۱… ایک روزہ کا فدیہ ایک صدقۃ الفطر کی مقدار ہے ، جتنا فطرہ نکالا جاتا ہے اتنا غلہ یا اس کے بقدر رقم نکالدے

 

DISCLAIMER - AskImam.org questions
AskImam.org answers issues pertaining to Shar'ah. Thereafter, these questions and answers are placed for public view on www.askimam.org for educational purposes. However, many of these answers are unique to a particular scenario and cannot be taken as a basis to establish a ruling in another situation or another environment. Askimam.org bears no responsibility with regards to these questions being used out of their intended context.
  • The Shar's ruling herein given is based specifically on the question posed and should be read in conjunction with the question.
  • AskImam.org bears no responsibility to any party who may or may not act on this answer and is being hereby exempted from loss or damage howsoever caused.
  • This answer may not be used as evidence in any Court of Law without prior written consent of AskImam.org.
  • Any or all links provided in our emails, answers and articles are restricted to the specific material being cited. Such referencing should not be taken as an endorsement of other contents of that website.
The Messenger of Allah said, "When Allah wishes good for someone, He bestows upon him the understanding of Deen."
[Al-Bukhari and Muslim]